Vienmēr kaut kas jauns
Baiba uzskata, ka pats galvenais pasažieru apkalpošanas aģenta darbā ir vēlme strādāt lidostā, savukārt visu pārējo var apgūt tikai un vienīgi praksē
Vienmēr kaut kas jauns
Pasažieru apkalpošanas aģentu maiņas vecākā Baiba Oldermane-Mieriņa uzsver, ka lidosta nav viena aktiera teātris un te svarīgs ir komandas darbs, tāpēc ikviens darbinieks ir ļoti nozīmīgs. Baiba lidostā strādā jau 13 gadus un uzskata, ka katra te aizvadītā diena bijusi savādāka.
“Lidostā ir nemainīgi interesanti, katra diena sevī nes kaut ko jaunu. Te viss nepārtraukti plūst un mainās,” atklāj Baiba. Jau vairākus gadus viņa uzrauga pasažieru apkalpošanas aģentu darbu, tomēr reiz arī pati strādājusi šajā amatā, kurā nereti sākas daudzu jauniešu ceļš aviācijā.
Pasažieru apkalpošanas aģents reģistrē pasažierus uz konkrēto reisu, pieņem viņu bagāžu, pārbauda ceļošanas dokumentus pie reģistrācijas un iekāpšanas sektorā, formē dokumentāciju apkalpei, saskaņo visus reisa datus ar koordinatoru, kā arī veic visas nepieciešamās procedūras, lai pasažieri varētu veiksmīgi nokļūt gaisa kuģī. Var teikt, ka aģents ir atbildīgs par reisu un tā pasažieriem no tā brīža, kad pirmais cilvēks ierodas pie reģistrācijas galdiņa, līdz brīdim, kad pēdējais pasažieris pa trapu iekāpj lidmašīnā.
Baiba stāsta, ka pasažieru apkalpošanas aģents ir pirmais filtrs, kas, veicot pasažieru pārbaudi, var novērst iespējamās nelikumības un pārpratumus, tāpēc precizitātei aģenta darbā ir liela nozīme. “Labam aģentam ir jābūt ļoti vērīgam, jo viņam salīdzinoši īsā laika posmā ir jāspēj pasažieru dokumentos pamanīt visas nepieciešamās nianses - pases derīguma termiņš, pilsonība, atbilstība fotogrāfijai un citas pazīmes, kas varētu liecināt par iespējamiem starpgadījumiem,” uzsver Baiba.
Viņa stāsta, ka visi aģenti tiek apmācīti lidostas un aviokompāniju apmācībās. Apmācību laikā aģenti jau saņem atalgojumu, un tās ir bez maksas. Pēc apmācībām katrs jaunais darbinieks tiek piesaistīts pieredzējušam kolēģim, kas palīdz jaunajam darbiniekam apgūt ikdienā nepieciešamās prasmes.
Baiba uzskata, ka pats galvenais aģenta darbā ir vēlme šeit strādāt, jo visu pārējo var apgūt tikai un vienīgi praksē. “Vienalga, cik ilgi tu strādā lidostā, vienmēr nāksies saskarties ar tādu situāciju, kas nekad agrāk nav piedzīvota. Pasažieri un situācijas ir ļoti dažādas. Viss ir nepārtrauktā kustībā,” stāsta Baiba.